Den 25-26 mars är det dags för Knattespelen, som spelas på Lugnet i Falun.
OBS! Som vanligt spelas Knattespelen med delat sekretariatskap, det vill säga en person från VARJE lag sitter i sekretariatet i VARJE match. Det är superbra om ni kan hitta dessa personer redan nu, så ni slipper "jaga" på plats.
Lördag 25 mars spelas:
Pojkar/Flickor Blå Division 3 (2012)
Pojkar/Flickor Grön Division 2 (2014)
Söndag 26 mars spelas:
Pojkar/Flickor Ljusröd Division 4 (2011)
Pojkar/Flickor Blå Division 4 (2013)
Pojkar/Flickor Grön Division 3 (2015)
Ljusröd Division 4 spelar fem mot fem, Blå Division 3 och Blå Division 4 spelar fyra mot fyra och Grön Division 2 och Grön Division 3 spelar tre mot tre.
Blå Division 4 får under Knattespelen testa att spela utan pipbyten, men Grön Division 2 och Grön Division 3 spelar med pipbyten.
Alla lag får spela tre matcher, och alla spelare får varsin egen medalj, som delas ut direkt efter sista matchen man spelar.
Klasserna delas upp på för- och eftermiddag så mycket det går, så att dagen inte blir så lång.
Matchtiden är 2x15 minuter rullande tid med tre minuters paus. Det är inte tillåtet att ta Time Out eller att ta ut målvakten.
Lagen tar med sig reservtröjor (bortalaget byter vid lika tröjor) egen sjukvårdsväska och egna uppvärmningsbollar (uppvärmning på plan endast vid mån av tid). Det finns västar att låna om ni absolut inte har egna reservtröjor.
Man kan anmäla fler lag i samma klass, men spelare får inte gå emellan lagen. Om flickor ska spela med pojkar behöver man söka dispens för detta (om man inte redan har fått för seriespelet).
Anmälan öppnar måndag 16 januari och sista anmälningsdag är fredag 3 mars. Spelschemat beräknas sen vara klart onsdag 8 mars, cirka två och en halv vecka innan matcherna.
I samband med lottningen kommer ett nytt mail med all information man behöver om laguppställningar, ledarfika mm.
Anmälan kan endast göras i ibis, Och det är Christer Sjödin som ä rFA som gör anmälan.
Vill ni vara med så anmäl senast 1/3 till gonom på sjodda1970@live.se
Anmälningsavgiften är 1500 kronor, och denna kommer att faktureras föreningen i efterhand.